Přestože je toto můj senátorský web, umisťuji sem informaci o rekonstrukci nádraží Chrastava – Hrádek n. N., protože význam této akce v hodnotě 1,3 miliardy Kč je nadregionální. A současně přidávám několik fotografií ze slavnostního zahájení, které proběhlo v úterý 3. září 2024:
Níže pod fotografiemi cituji tiskovou zprávu Správy železnic, ale současně doplňuji, že se o realizaci akci usilovalo několik let, že se městu Chrastava podařilo dohodnout, že nový podchod v Chrastavě povede až do průmyslové zóny a že se rozšíří a prohloubí viadukt do této zóny (kam se u stávajícího kamiony téměř nemohou vejít). Dokončení akce by mělo být v listopadu příštího roku a předtím od června do října výluka. Nádražní Restaurace Perónka Chrastava ale bude mít otevřeno nepřetržitě výluka nevýluka.
Reportáž Českého rozhlasu zde, článek webů Dopraváček zde a Zdopravy zde, reportáž Tv Chrastava zde.
Tisková zpráva Správy železnic:
Začíná modernizace nádraží v Chrastavě a Hrádku nad Nisou
V rámci stavebních prací dojde v obou stanicích k rekonstrukci nástupišť a zastřešení, což zvýší bezpečnost a komfort cestujících. K vlakům povedou nové podchody, bezbariérový přístup zajistí výtahy.
Projekt zahrnuje také obnovu obou nádražních budov. V Chrastavě vznikne díky úpravám vnitřních prostor nová čekárna s hygienickým zázemím. Interiéry v Hrádku nad Nisou čeká celková modernizace, jejím výsledkem bude nejen prostorná čekárna, ale i komerční prostory.
Rekonstrukce se dotkne také zabezpečovacího zařízení na celém úseku z Liberce až na státní hranici s Polskem a Německem. Současně se zkrátí doba potřebná pro křižování vlaků. Provoz na trati budou řídit dispečeři z nového regionálního pracoviště v Liberci.
Zhotovitelem prací v hodnotě 1 237 755 536 korun je společnost Skanska. Nepřetržitá výluka na trati z Liberce do Hrádku nad Nisou je plánovaná od června do října příštího roku.